loading...
نا کجا اباد
ستاره بازدید : 261 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

متولدین اردیبهشت، نماد: ثور

ویژگیها و خصوصیات کلی متولدین اردیبهشت ماه:
صبور، با پشتکار و قابل اعتماد
مهربان، دلسوز و با محبت
با استقامت، مصمم و قاطع
آرام، خونسرد و اطمینان بخش

جنبه منفی شخصیت متولدین اردیبهشت ماه:
حسود و انحصار طلب
غضب آلود، انعطافناپذیر و یک دنده
لذت جو، خودخواه و آزمند

متولدین اردیبهشت ماه با صلابت، اهل عمل، با اراده و قاطع هستند، در حقیقت ازچنان قدرت اراده بالایی برخوردارند که نمیشود آنها را بر خلاف میلشان وادار بهانجام کاری کرد، آنها با طیب خاطر و مشتاقانه، صادقانه و وفادارانه از شخصی که بهاو اطمینان و اعتماد دارند، پیروی مینمایند. آنها افرادی ثابت قدم، متعادل،شهروندانی مقرراتی و طرفدار آرامش هستند. آنها برای مادیات اهمیت خاصی قائلندو هرگز در رابطه با استفاده از قدرتشان برای کسب آرامش به شک و تردید نمیافتند.

آنها از نظر روحی و روانی خیلی تیزهوش، واقع بین و معقول هستند، ولی در عینحال باعقیدهای راسخ بر نقطه نظرات و عقاید خود اصرار میورزند و همیشه تابعالگوها و قالبهای پذیرفته شده و معتبر تجربی هستند. شخصیت آنها قابل اعتماد،تغییرناپذیر، دوراندیش، مقتصد، حساب شده، دقیق، جدی است و در مواجهه بامشکلات افرادی تزلزلناپذیر و نستوه هستند. عادات بد و عیوب آنها در حقیقت ازپاکدامنی و خوبیهایشان سرچشمه میگیرند و تحت شرایطی به اوج خود میرسند،تحت چنین شرایط نادر و استثنایی متولدین اردیبهشت ماه میتوانند با یکدندگیعجیبی و به طرز زجرآور و آزار دهندهای حق به جانب شوند و بدون استفاده ازقدرت خلاقیتشان تبدیل به اشخاصی خشک، سخت گیر، جدی، مقرراتی، اهل جرو بحث، خسته کننده و بهانهگیر شده و به یک زندگی یکنواخت و خودبینانه ادامهدهند. اگر به آنها کوچکترین توهین و یا بیاحترامی شود، آن را مدتها در فکرشانسبک و سنگین میکنند و مرتب به آن شاخ و برگ داده و در نهایت به شدت آزردهخاطر و خشمگین میشوند. متولدین اردیبهشت ماه خواه شخصیتی مثبت داشتهباشند و خواه منفی، همواره به شخصی نیازمندند که به آنها آفرین و مرحبا بگوید وعزت نفس و غرورشان را تقویت کند. اگرچه اکثر متولدین اردیبهشت ماه تا به ایناندازه افراطی نیستند.

آنها دوستانی وفادار، صادق، دست و دلباز، بزرگوار، بلند نظر و شدیدا عاطفیهستند، آنها عمدتا با اشخاصی که در حد شأن اجتماعی آنها هستند، دوستمیشوند. در حقیقت متولدین اردیبهشت ماه برای دوستی ارزشی خاص قائلند و بهدوستانشان بینهایت وفادار میمانند. در مجموع آنها رئوف، دلرحم، آرامش بخش،دلنشین، با ملاحظه، خونسرد، خوش قلب، متواضع، محجوب، کم توقع، با حیا وفروتن هستند و خیلی دیر عصبانی میشوند و از دعوا و ناراحت کردن دیگران بهشدت اجتناب ورزیده و از آن بیزارند. اگرچه اگر تحریک شده و کاسه صبرشان لبریزشود، بینهایت خشن و تندخو میشوند، گویی در آن حالت تمام خویشتن داریخویش را از دست میدهند. هم چنین زمان شوخ طبعی و بذلهگویی آنها غیرقابلپیش بینی است و اصلا نمیتوان حدس زد که آنها چه زمانی به تفریح و سرگرمی نیازدارند.

اگرچه امکان دارد که ظاهر فیزیکیشان این را نشان ندهد، ولی در حقیقت آنها هنردوست، با سلیقه و هنرشناس هستند و حقیقتا از هنر و هنرمند لذت میبرند، چونخودشان در این زمینه از استعداد سرشاری برخوردارند و از هر چیز ناشایست وزشت دوری میگزینند. گاهی اوقات به چیزهای بدیع علاقهمند میشوند و عاشقآرامش، راحتی، تجمل، غذاها و نوشیدنیهای دلچسب و لذیذ هستند و سعی دارندکه با ذوق و سلیقه خاصی همه چیز را گلچین کنند ولی متأسفانه گاهی اوقات وسوسهشده و به افراط کاری کشیده میشوند که منجر به آزمندی شدیدی میشود.

متولدین اردیبهشت ماه در محل کارشان اشخاصی کوشا، جدی، سخت کوش و خبرههستند و از این که احتمالا دستهایشان در حین کار کثیف شود، اصلا وحشتی ندارند.آنها در حین کار افرادی قابل اعتماد، واقع بین، هوشمند، منظم و بلند پرواز هستند وبه راحتی از مافوقان و رؤسای خود اطاعت میکنند. آنها در زندگی روزمرهشانافرادی مسؤولیتپذیر و مطمئن هستند و به همین دلیل نیز احتمال تغییر و تحول واخراجشان از محل کار خیلی کم است. آنها در امر تجارت و کسب و کار خلاقهستند و حقیقتا مزد پرکاری و خلاقیتشان را دریافت میکنند. آنها میتوانند دربسیاری از حرفههای متعدد و گوناگون به اوج شکوفایی خود برسند:

بانک داری، رشته معماری، ساختمان سازی، تقریبا هر نوعی از کارهای اداری ودفتری، کشاورزی، دامداری، پزشکی، شیمی، صنعت، بیمه، آموزش و پرورش،مدیریت، نقشه برداری، سرکارگر و سخنگو و گاهی نیز به طرز شگفت آوری در زمینهموسیقی و مجسمه سازی مهارت خاصی از خود نشان میدهند. هم چنین یک امانتدار، قیم و نگهبان مطلوبی میتوانند باشند و به عنوان یک سر آشپز به راحتی ممکناست شهرت کسب کنند. تعدادی از متولدین اردیبهشت ماه در رشته آواز خوانی آنچنان ذوق و قریحهای دارند که میتوانند مشهور شوند و کاملا در هر رشتهای ازموسیقی میتوانند دست همه را از پشت بسته و گوی سبقت را بربایند.

آنها اشخاصی احساساتی و کمی هم خجالتی و کمرو هستند و هیچ غل و غشی در اینزمینه ندارند. آنها همسرانی خانه دوست، صادق، باوفا، ثابت قدم، با ملاحظه، دقیق ووالدین مهربان و دلسوزی به شمار میروند و از همسر و فرزندانشان توقع زیادیندارند. البته گهگاهی بیش از حد حسود و انحصارگر میشوند ولی همیشه به موقع بهدعوا خاتمه داده و با یک شوخی بجا کینه و کدورت را از دل همسر و فرزندانشان درمیآورند. اگر همسرشان به احساسات پرشور آنها بها ندهد و آنها را برنجاند، آنها کینهسختی به دل میگیرند، اگرچه اگر حریف در این طور مواقع و در نیمههای راه حتیکوچکترین تلاشی بکند تا رنجش و دلخوری را از دلشان بیرون آورد، آنها بخشندهو بلند همت میشوند.

هیچ برج دیگری در منطقه البروج نزدیکتر از ثور به زمین نیست. هدف و غایتاصلی متولدین اردیبهشت ماه در زندگی در درجه اول حفظ و دفاع از ثبات و سلامتی جسمانیست. حس روحی و روانی ذاتی و درونی شما برای هماهنگی، سازگاری و مثمرثمر بودن با دوام است. هنگامی که به طور کامل این را درک کنید و همواره این رامد نظر داشته باشید، دیگر نیازی به دلبستگی کورکورانه به مال دنیا و راحتیهایظاهری نخواهید داشت. اگر دریابید که این آرامش درونی و ذاتی شما تمام مواردمثبت ذکر شده را باعث میشود، به طور حتم غافلگیر خواهید شد و دیگر در زندگیهیچ کم و کسری نخواهید داشت. در نهایت متولدین اردیبهشت ماه نیازمند کشفحقیقیترین، عمیقترین، اصیلترین و خالصترین ارزشهای وجودی خودشانهستند. زمانی که آنها واقعا چیزهای ارزشمند را پیدا کند، دیگر مجبور نخواهند بودپای بند چیزهای کم ارزش شوند. بزرگترین و مهمترین گواه ارزش برای متولدیناردیبهشت ماه زیبایی است که حقیقتا آن را با تمام وجود حس میکنند.

بیماریها و مشکلات احتمالی متولدین اردیبهشت ماه:
صورت فلکی ثور بر گلو و گردن حکم میراند، در نتیجه تابعان آن باید نسبت به انواععفونتهای گلو، گواتر و مشکلات تنفسی مثل آسم، هوشیار و آگاه باشند. گفتهمیشود که آنها در خطر ابتلا به انواع بیماریهای کبد، کلیه، آبسه ورماتیسم هستند. از آنجایی که مستعد کم تحرکی جسمانی هستند، خیلی زود افزایشوزن پیدا میکنند.

علاقمندیها: ثبات، جلب توجه، چیزهای طبیعی، زمان کافی برای به فکر فرورفتن و غور و بررسی، آرامش خیال، تفریح و خوشی.

بیزاریها: بینظمی، ناآرامی، تحت فشار قرار گرفتن، وادار به انجام کار دشوارشدن، چیزهای مصنوعی یا «ساخت دست بشر»، عجله کاری و کارهای هول هولکی،در خانه ماند.


مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوهصحیح برخورد با آنها:
درست مثل تمام برجهای خورشیدی ما همگی خصوصیات منحصر به فردی دررابطه با شخصیت خود داریم. هنگامی این ویژگیها سرکوب شده یا درک نشوند،مشکلاتی به وجود میآیند. اگرچه خوشبختانه ما تا حد زیادی قادریم خود اینمشکلات را بررسی کرده براساس خصوصیات فردی راه حلی صحیح ارایه کنیم.احتمال این که متولدین اردیبهشت ماه با پارهای از مشکلات زیر مواجه شوند، زیاداست، بنابراین این راه حلها را امتحان کنید تا از نتایج حاصله غافلگیر شوید:
مشکل: از آنجایی که بیش از حد احساساتی هستید، بیشتر اوقات تصور میکنیدکه از احساسات پاک شما سوء استفاده میشود و در حقیقت سرتان را شیره میمالندکه همین باعث شده که از مرحله پرت شده و یک شخص ساده به نظر بیایید.
راه حل: بهتر است توجه داشته باشید که جاذبه و گیراییهای شما (آهن ربایوجودتان) هم تأثیرات مثبت و هم تأثیرات منفی را به خود جذب میکنند، بنابراینباید خودتان دوستانتان را انتخاب کنید، نه این که اجازه دهید که انتخاب شوید.
مشکل: احساس میکنید که چیزهای جسمانی جاذبه و گیرایی خود را از دستدادهاند و شما هر روز از دنیای اطرافتان بیشتر فاصله میگیرید. در حقیقت در میاندیگر دلبستگیهای جسمانی پول و مادیات اهمیت خود را از دست دادهاند.
راه حل: شما در حال کشف یک هماهنگی و سازگاری داخلی در وجودتان هستیدکه سعی دارد جای مسایل جسمانی را با مسایل روحی و روانی عوض کند. شما بایدبگذارید این هماهنگی بدون آن که آن قسمت از وجودتان که تأمین کننده معاشخانوادهتان است، از بین برود، به راحتی گسترش یابد.
مشکل: ترس و هراس بیدلیل از مشکلات، ضرر و حسادت و بدگمانی راجع بهاین که دیگران بر علیه شما توطئه و دست به یکی کردهاند.
راه حل: شما به طور ذاتی نه تنها قدرت جذب وفاداری را دارید، بلکه قدرت عقلو خرد شما آنقدر زیاد است که حقیقتا میتوانید به آنچه در اطرافتان در جریانست،آگاهی یابید. فقط باید مراقب باشید تا اعتماد به نفس تان را از دست ندهید و اگراحیانا چنین اتفاقی افتاد، باید هر چه زودتر آن را بازسازی نمایید.
مشکل: نسبت به زندگی احساس افسردگی و دلتنگی میکنید. به نظرتان اطرافیانو نزدیکانتان مایه تسلی و دلداری نیستند و از همه چیز بیزار و ناراضی هستید. گمانمیکنید زندگی بیمعناست و به همین دلیل به خوشیها و تفریحات جسمانی رویآورده و در حقیقت به آنها اعتیاد پیدا کردهاید.
راه حل: بهتر است ارزش مسایل روحی و روانی (معنوی) زندگی را دوباره بیابید.باید کنترل زندگی را در دست بگیرید و بدانید که خوشیهای زودگذر زندگی اصلامهم نیستند، بلکه معنویات هستند که از اهمیت بسزایی برخوردارند.

سیاره حاکم بر شما ناهید (زهره) است.
فاصله متوسط ناهید از خورشید 0/723
دور گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 0/62
شعاع استوایی (بر حسب کیلومتر)6052
شعاع قطبی (برحسب کیلومتر)6052
دور گردش و دوران جرم (برحسب ساعت)58/32
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه)177/3
تعداد ماهوارهها0

حقایق جالب و شگفتانگیز دیگری راجع به ماه تولد شما: (اردیبهشت)
حیوانی که در ارتباط با برج تولد شماست، یک گاو نر خشن چهره است.

رنگ انتخابی و خوش یمن متولدین اردیبهشت ماه «صورتی» است.

سنگ خوش یمن برای متولدین اردیبهشت ماه «زمرد» است. از تاریخ حدود سال330 قبل از میلاد زمردها در مصر کشف شد و شواهد نشان دهنده آن هستند کهمصریها از اوایل سال 1300 پیش از میلاد زمرد را از معدن استخراج میکردند. نامزمرد از (Smaragdos) یونانی به معنای «سنگ سبز» میآید و این کلمه به تمام اجرامو تودههای سبز رنگ اشاره دارد. زمرد در فرهنگ عامه یک افتخار محسوب میشود.از زمرد به عنوان یک تحفه و یک سمبل استفاده میکردند و تصور میشود که یکپادزهر، درمانی برای انواع تبها و صرع، ناراحتیهای چشمی، شفایی برای اسهالخونی و جذام، خونریزی و مشکلات دستگاه گوارش به خصوص معده است(هنگامی که مستقیما روی معده قرار دهند). همچنین یک ملین قوی نیز محسوبمیشود.

نام چند تن از افراد مشهور که در ماه اردیبهشت متولد شدهاند:
سیگموند فروید (17 اردیبهشت 1856)
ویلیام شکسپیر (7 اردیبهشت 1564)
مالکوم اکس (30 اردیبهشت)
ما....اردیهبشتی ها ؟
]]>
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 114
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 217
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 310
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 6,842
  • بازدید کلی : 540,644
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار کامپیوتر سفارش پاپ آپ بندری جدید